maandag 19 september 2011

Het zwaard en de injecteer epoxy...

Het vleugelprofiel van het onderwaterdeel van het zwaard wordt eerst gefreesd. En vervolgens met de hand het profiel er in gevijld, geschuurd en geschraapt.






Na het schuren van de romp gaat de injecteer-epoxy erop. Dit is om de zachte okume buitenlaag van het multiplex hard te maken waardoor er geen deukjes meer inkomen als er iets op valt. De dunne vloeistof hardt langzaam uit waardoor het diep in het hout dringt.

De laatste stap voor het omkeren van de romp.

1 opmerking:

  1. 23 aug 2011: Hoe geweldig om van dichtbij mee te maken en te zien hoe de boot zijn prachtige vorm al heeft gekregen. De slanke en elegante voorkant die stoer en robuust naar de bolle spiegel loopt. Mooi! Zelfs nu zonder lijmklemmen :-)

    20 sep 2011: Prachtig zo gelikt de boot er al uitziet... en ik maar denken dat je tijdens je vakantie in het zonnige Zuiden zit :-)

    BeantwoordenVerwijderen